Identifikace projektu: CZ.1.07/1.2.39/02.0016
Probíhaly schůzky třídních učitelů, učitelů jednotlivých předmětů a asistentů
pedagoga - s žáky se SVP a konzultace se zástupci SPC a PPP a realizovaly
se reedukace se znevýhodněnými žáky.
Učitelé vyráběli kompenzační pomůcky a speciální výukové pomůcky a přehledy
pro žáky s SVP, návody na využívání pomůcek a techniky.
Výroba kompenzační pomůcky i se spoluúčasti žáků - 4. třída
Učitelé vybrali vhodné studijní materiály pro žáky se SVP a upravovali
tématické plány pro znevýhodněné žáky - například v předmětech Informatika.
Učitelé připravovali zkrácené zápisy do hodin výukových hodin, nahrávali
audionahrávky na diktafon (výkladů hodin).
Upravovaly se individuální vzdělávací programy žáků (dále IVP znevýhodněných
žáků).
Probíhala výuka žáků se SVP nad rámec výuky a kroužků.
Příprava pomůcek pro realizaci individuálního vzdělávacího programu, individuální práce nad rámec výuky.
Reedukace s využitím moderních aplikací a techniky pořízené z projektu Jinou cestou.
Pedagogičtí pracovníci konzultovali vzdělávací postupy s učiteli reedukace.
V rámci drobných stavebních úprav se na podzim 2013 upravila učebna reedukace
tak, aby vyhovovala požadavkům kladeným na poskytování speciální reedukační
péče. Také se v učebně podařilo zabudovat prvky snoezelen pro využití v
relaxačních a motivačních lekcích,
Na jaře 2014 bylo vybudováno pracoviště pro arteterapie v řemeslné dílně
i výtvarné učebně.
Učebna reedukace.
Učitelé připravovali terapeutická (arte a muziko) cvičení - rytmická, dechová, práce s hlínou apod., které uplatňovali ve výuce nebo při reedukacích.
Muzikoterapie, rytmizace.
Probíhala výuka Ekoterapie (nový zájmový útvar) - žáci s učitelem upravovali
pozemek a pracovali s hlínou a rostlinami ve vnitřních prostorách školy.
Pro potřeby projektu byly pořízeny vyvýšené záhony, vybavení zahradnickým
nářadím a boxem pro jejich úschovu.
Probíhal také nový zájmový útvar Arteterapie - speciální kroužek pro znevýhodněné
i intaktní žáky (vždy v malém počtu, aby byla zajištěna individuální péče)
- práce s hlínou, keramická tvorba, malba, ruční práce, arteterapeutický
workshop s rodiči a žáky se SVP.
Výuka Ekoterapie.
Během výuky, ale hlavně mimo její rámec probíhala také dramaterapie - vystupování
žáků na slavnosti školy, téma chování dětí ve volném čase, chování dětí
ve složitých situacích, použito ve filmové reklamě na chování.
Vyvrcholením projektu Jinou cestou bylo uspořádání filmového festivalu pro
děti a veřejnost. Každá třída svou jinou cestou vytvořila scénář autorského
filmu, nafilmovala a také zpracovala třídní film.
Výstupem filmového festivalu je DVD v nákladu 200 ks, které je distribuováno
veřejnosti.
Ze slavnosti školy, prezentace "filmové reklamy na chování", filmový festival Jinou cestou.
Učitelé také připravovali hodiny dramaterapie na téma znevýhodněný žák a třídní kolektiv.
Nácvik modelových situací ve volném čase, třídní kolektiv a žák.
Pedagogičtí pracovníci se zúčastnili konference CLIL do škol (Brno - Masarykova
univerzita) a vzdělávacího bloku na Hukvaldech. Učitelé si připravovali
první hodiny s využitím metody CLIL - početní operace, téma Rodina, pokyny
v TV apod. zařazené během běžné výuky, ale v anglickém jazyce.
Učitelé pracovali se zásobníkem anglických výrazů - server MU v Brně, Khanova
škola.
Pracovníci projektu si formou samostudia vyzkoušeli práci s tabletem - elearning
www.ipadveskole.cz apod. Využívají metodu CLIL ve výuce v mimojazykových
předmětech.
Proběhlo výběrové řízení (veřejná zakázka malého rozsahu) na dodávku IT
techniky včetně elektronických tabletů.
Projektový tým se zúčastnil řady akcí spojených s efektivním využitím iPadů
mobilní učebna. Škola využívá tuto techniku v běžné pedagogické praxi.
Využití tabletů v pedagogickém procesu a prezentace ročníkových prací.
Vzdělávání pedagogů.
Pedagogičtí pracovníci uskutečnili konzultace s rodiči žáků se SVP přecházejících
na II. stupeň základní školy.
Probíhaly také individuální konzultace třídních učitelů, pedagogů a asistentů
pedagoga s rodiči žáků se SVP.
Proběhl arteterapeutický workshop s rodiči a žáky se SVP.
V rámci zajištění bezbariérovosti - drobných stavebních úprav bylo z projektu financováno zajištění protiskluzové dlažby na bezbariérovém vstupu do školy.
© Sedmikráska [ skola@sedmikraska.cz, (+420) 57 57 53 923 ]