Stará verze | Mapa webu | Vyhledávání

EU projekt

Můžeme být spolu II

O projektu

Cíl projektu

Základní škola Sedmikráska započala v listopadu 2009 s realizací projektu Můžeme být spolu II. Projekt je podpořen Evropským sociálním fondem a rozpočtem ČR a jeho hlavním cílem je VYTVOŘENÍ UDRŽITELNÝCH PODMÍNEK PRO INKLUZIVNÍ VZDĚLÁVÁNÍ NA I. A II. STUPNI SEDMIKRÁSKY, EFEKTIVNÍ UČENÍ, UPLATNĚNÍ ABSOLVENTŮ a následné HODNOCENÍ a PREZENTACE příkladů dobré praxe.

Během 21 projektových měsíců na škole proběhnou klíčové aktivity zaměřené na integraci znevýhodněných žáků, práci s nadanými žáky, zavedení a ověřování nových metod hodnocení žáků, inovaci školního vzdělávacího programu v oblasti průřezových témat, zlepšení klimatu tříd, spolupráci školy a rodiny v oblasti volnočasových aktivit a další vzdělávání pedagogických pracovníků. Materiálně budou vybaveny třídy včetně a učebna Informatiky, částečně odstraníme stávající bariéry pro imobilní žáky a učitelé a pracovníci projektu se budou dále vzdělávat.

Highslide JS
Můžeme být spolu – vánoční slavnost

Očekávané výstupy projektu

Aktuálně se mohla veřejnost setkat se Sedmikráskou při tvorbě "Mešity" na Sněhovém království na Pustevnách. Tvorba žáků byla ovlivněna naším projektem "Jiné kultury" a zajímavé práce budou dále zachyceny ve vznikajícím kalendáři na rok 2011 v rámci Multikulturní výchovy.

Financování provozu nestátního školského zařízení není rozhodně jednoduché. Podporu, kterou Sedmikráska získala, využije na aktivity, které by jinak stěží financovala, nebo by musely být rozloženy do mnohem delšího časového horizontu. Jsme rádi, že projekt Můžeme být spolu byl hodnocen ve své katogorii největším počtem bodů a že jsme se stali jednou z nemnoha takto úspěšných školských zařízení v celém Zlínském kraji.


Projekt Můžeme být spolu II obsahoval 10 klíčových aktivit, které navazovaly na předešlý projekt Můžeme být spolu.

Projekt byl zahájen 3 denním úvodním seminářem, kde byli členové týmu seznámeni s cíli projektu, se svými rolemi, klíčovými aktivitami i struktuře rozpočtu projektu. V následujících měsících se realizovaly další klíčové aktivity projektu. Pedagogové společně s pedagogickými asistenty a speciálním pedagogem pracovali se znevýhodněnými žáky a poskytovali jim nezbytnou spec. pedagogickou podporu v inkluzivním vzdělávání, což je jeden z pilířů ZŠ Sedmikráska. Vše probíhá na základě vypracovaných individuálních vzdělávacích plánů a ve spolupráci s SPC a PPP ve Zlínském a Moravskoslezském kraji. Podobný postup je uplatňován i při práci s nadanými žáky a i zde bylo prvním krokem vytypování žáků s nadáním, či potenciálně mimořádným nadáním. Jako výstupy z této klíčové aktivity vznikly vzorové IVP pro znevýhodněné a nadané žáky.
Další klíčovou aktivitou byla interaktivní výuka a IT. Prostředky podpory umožnily zásadně inovovat učebnu informatiky (16+1 PC) a vybavit 2 patra školy interaktivními racky, vizualizéry a 2 interaktivními tabulemi. S patřičným doplněním nezbytným SW vznikly podmínky pro zatraktivnění a zefektivnění výuky v řadě předmětů.
Velkým tématem byla průřezová témata, která hodně pracovala s prvky multikultur, a tématy židovství, holocaust. Na základě tematických exkurzí v ČR a Polsku vznikla řada výtvarných prací a dalších výstupů. Mimo jiné kalendář Jiné kultury, který také vynikajícím způsobem funguje jako prvek publicity. Učitelé a žáci v rámci inovované hudební výchovy složili, instrumentovali, nahráli a vydali vlastní CD Písničky ze Sedmikrásky. V  další aktivitě klima třídy byly třídní kolektivy v péči školního psychologa a pracovaly na zlepšení vztahů a klimatu v celé škole. Součástí této aktivity byl také specializovaný kurz Klima třídy, z něhož vznikl krátký film. V klíčové aktivitě rodina a volný čas se projektu účastnili žáci, kteří smysluplným způsobem využívali možností a zkušeností Sedmikrásky v nejrůznějších oblastech. Jednalo se o výpravy v ČR, volnočasové aktivity Fotokroužek, Pohybová zdravotní výchova a další. Vítaná byla také účast rodičů. Všechny aktivity se snaží aktivně zapojovat i znevýhodněné žáky a tím uplatňovat inkluzivní přístup v co největší možné míře. Pro zkvalitnění výchovy a vzdělávání na Sedmikrásce je nezbytně důležité, aby pedagogický tým byl výborně kvalifikován v oblastech, kde poskytuje podporu. Z prostředků projektu byly realizovány vzdělávací aktivity v oblasti hodnocení žáků, volnočasových aktivit, specializovaných kurzů, speciálně pedagogických témat i zajištění psychohygieny týmu projektu.
Vzhledem k systematické práci se znevýhodněnými žáky bylo jedním z cílů také snížení architektonických bariér při vstupu a pohybu v prostorách školy. To se podařilo zajistit několika drobnými stavebními úpravami se zaměřením na pohyb osob na invalidním vozíku a osob se zrakovým postižením.
Závěrečná konference projektu prezentovala cíle i míru jejich dosažení pedagogické i laické veřejnosti, podpořila výrazně publicitu projektu a umožnila získat zpětnou vazbu od účastníků projektu i od veřejnosti a zákonných zástupců žáků. Vhodně projekt uzavřela a prezentovala nově vzniklé CD dětských písní a brožuru o projektu. Součástí byly také 2 výstavy, které návštěvníky po dobu celého měsíce seznamovaly s jednotlivými klíčovými aktivitami i výstupy projektu.

V průběhu realizace projektu i jeho závěru projektový tým zjišťoval zpětnou vazbu od cílové skupiny žáků ZŠ Sedmikráska i pedagogů. Zejména v závěru projektu se podařilo ověřit, že realizace projektu významným způsobem pomohla zkvalitnit výuku a vzdělávání na ZŠ Sedmikráska, zlepšit klima třídy a zvýšit kvalifikovanost a dovednosti pedagogů. Žáci, včetně znevýhodněných a mimořádně nadaných ocenili zlepšení technické vybavenosti, což přispělo ke zvýšení atraktivnosti výuky a vzdělávání na ZŠ Sedmikráska. Zákonní zástupci znevýhodněných žáků i pracovníci speciálně pedagogických center (Kroměříž, Zlín) hodnotí nadmíru kladně kvalitu integrace na ZŠ Sedmikráska.

MBSII - realizované aktivity MBSII - realizované aktivity MBSII - realizované aktivity MBSII - realizované aktivity MBSII - realizované aktivity MBSII - realizované aktivity MBSII - realizované aktivity MBSII - realizované aktivity MBSII - realizované aktivity MBSII - realizované aktivity MBSII - realizované aktivity MBSII - realizované aktivity MBSII - realizované aktivity MBSII - realizované aktivity MBSII - realizované aktivity MBSII - realizované aktivity MBSII - realizované aktivity MBSII - realizované aktivity MBSII - realizované aktivity MBSII - realizované aktivity MBSII - realizované aktivity MBSII - realizované aktivity Prazdny obrazek Prazdny obrazek Prazdny obrazek

Fotografie z realizovaných aktivit

Projekt Můžeme být spolu II

© Sedmikráska [ skola@sedmikraska.cz, (+420) 57 57 53 923 ]