Na úvodním semináři ve dnech 13. – 15. listopadu 2009 jsme se celý
pedagogický tým seznámili podrobně s projektem, všichni účastníci projektu
si ujasnili svou roli a míru zapojení v projektu. Projekt jsme zahájili
v prostorách školy a následně jsme vyjeli na hotel Stará pošta v Jeseníkách.
Vedoucí projektu prezentoval plánované aktivity i způsoby jejich naplnění.
Tým vedení projektu stanovil pravidla vykazování práce i zásady platné pro
pořizování materiálu i zařízení v rámci projektu.
Účastníci projektu byli seznámeni se zásadami publicity a prezentace projektu
veřejnosti.
V druhém pracovním dni bylo velmi důležité představení finanční části projektu
a v odpoledním bloku jsme připravovali první výběrové řízení na techniku
pro klíčovou aktivitu 08 – Interaktivní výuka a IT. V diskusi jsme
si upřesnili skutečné potřeby materiálu a zařízení pro realizaci projektu.
Byly naplánovány kroky v aktivitách 02 – inkluzivní vzdělávání a 03
– nadaní žáci. Školní psycholog s třídními učiteli naplánovali komunitní
kruhy jako první aktivitu pro práci na dobrém klimatu ve třídách.
V odpoledních hodinách jsme absolvovali relaxační vycházku do horské osady
Rejvíz. Trochu odpočinku také není od věci a navíc byl opět prostor pro
diskusi o projektu a nejen o něm.
Třetí den byl vyhrazen časovému harmonogramu jednotlivých aktivit a posledním bodem nabitého programu bylo zodpovězení dotazů a probrání nápadů, které se nám za uplynulé 2 dny zrodily v hlavách.
Pedagogové navrhli a se souhlasem zákonných zástupců zajistili testování nadaných žáků i další kontrolní vyšetření v poradenských zařízeních. Podle plánu re-edukací probíhají pod vedením speciálních pedagogů nápravy i konzultace s rodiči žáků. Byly vytypovány kompenzační pomůcky pro znevýhodněné žáky.
V rámci multikulturní výchovy žáci školy pracují dlouhodobě na tématu Jiné
kultury.
V jednotlivých předmětech se setkává s tématem celá škola a rozvíjí jej
i formou výtvarných a literárních prací i předměty, jako je rodinná výchova,
dějepis a zeměpis.
Jedním z důležitých výstupů byla tvorba sněhové mešity na sněhovém království
na Pustevnách. Zde byl také prostor pro prezentaci projektu Můžeme být spolu
II, což při vysoké návštěvnosti akce (v řádu 10 000 lidí) a přítomnosti
regionálních i celostátních médií znamená velmi efektivní prezentaci.
Tato akce je také součástí aktivity 09 – volný čas a rodina.
Z prostředků projektu se podařilo vybavit moderní technikou celou počítačovou učebnu a postupně zvyšujeme interaktivitu procesu vzdělávání v jednotlivých třídách formou multimediálních racků. Počítačová učebna byla také vybavena moderním, bezpečnějším operačním systémem. Celý proces bude pokračovat pořízením 2 kusů interaktivních tabulí a zavedením využití interaktivních učebnic v některých předmětech.
Připravujeme 1. monitorovací zprávu o projektu.
© Sedmikráska [ skola@sedmikraska.cz, (+420) 57 57 53 923 ]