Po celé období probíhala postupně diagnostika znevýhodněných žáků
školy z jednotlivých ročníků.
Pedagogy byli vytipováni a při konzultacích se zákonnými zástupci i zdůvodněny
návrhy na vyšetření v pedagogicko psychologických poradnách. Práce se znevýhodněnými
žáky inkluzivní formou je pro naši organizaci charakteristická a realizací
projektu se v naší organizaci zlepšují materiální i personální podmínky
pro jejich realizaci.
Na základě dobrých výsledků a díky zkušenostem při inkluzivním vzdělávání žáků jsme projednávali 4 žádosti o přestup na naši školu. Rozhodli jsme se přijmout 1 žáka ze znevýhodněním a vytvořit mu podmínky pro další rozvoj a vzdělávání.
V období od ledna do června 2010 bylo SPC a PPP vyšetřeno 6 žáků.
Na pedagogických radách byli po hodnocení jednotlivými pedagogy vytipováni žáci, kteří vykazují výsledky výrazně nad běžným standardem třídy a pro určení míry nadání byli navrženi pro hodnocení v PPP Valašské Meziříčí. Pro podporu této nové aktivity proběhla schůzka mezi pedagogy a zákonnými zástupci těchto žáků. Zejména práce s nadanými žáky byla i rodiči označena jako hodně potřebná a je v souladu s individuálním přístupem k žákům a vytvářením prostoru pro jejich další rozvoj.
V tomto období bylo PPP testováno 15 žáků s výsledkem: mimořádné nadání 1 žák, 2 žáci pokračují v testování a 12 žáků bylo hodnocenou s nadprůměrnými intelektovými předpoklady.
Pro rozvoj jazykových kompetencí ve španělském jazyku a v návaznosti na KA 06 - průřezová témata - Jiné kultury byla vytypována vhodná ve Španělsku, která se v říjnu 2010 stane cílem zahraniční pracovní návštěvy 4 pedagogů ZŠ Sedmikráska. Jedná se první kontaktní setkání, na které se v průběhu realizace projektu naváže dalšími aktivitami.
Pedagogové pracují se žáky na rozvoji sebekázně a odpovědnosti za své vzdělávání. V třídách postupně vznikají portfólia prací a dochází k práci se sebehodnícími listy – vždy na úrovni přiměřené věku žáků a případně i jejim schpnostem se zřetelem ke znevýhodnění. Portfólia prací jsou také využívána při konzultacích s rodiči na I. i II. stupni školy, i při řešení případných nezdarů při vzdělávání žáků, neboť na nich lze dokumentovat skutečnou úroveň výstupů a prací žáků. V květnu a červnu pedagogové vytvářeli slovní hodnocení, které umožňuje mnohem konkrétněji popsat úroveň zvládnutí požadovaných znalostí a dovedností žáka a také jeho přístup k práci, volní vlastnosti, práci v kolektivu a podobně.
Pracovníci projektu jsou v rámci projektu vzděláváni formou seminářů a
kurzů. Účast na vzdělávání je podmíněna vazbou na klíčové aktivity a potřebnost
směrem k cílové skupině žáků.
V monitorovaném období byli vzděláváni pedagogové v metodách aktivizace
(vyučující anglického jazyka), zvládání stresu a zátěžových situací (třídní
učitelé), manažerské studium – zástupkyně ředitele organizace a výchovná
poradkyně.
Školní psycholožka rozšířila portfólio svých znalostí o modul efektivní
komunikace s rodiči.
Třídní učitel I. stupně absolvoval kurz odborných dovedností pro zajištění
aktivit mimo školu na výpravách – vodácký kurz.
Pokračovalo vzdělávání – zdokonalovací kurz v anglickém jazyce na
konverzační úrovni.
V rámci multikulturní výchovy žáci školy pracují dlouhodobě na tématu Jiné kultury.
Fotografie z návštěvy, Terezína, Židovského hřbitova v Praze a Lidic:
Vysílání školního rozhlasu na téma Jiné kultury, židovství, nacismus, holocaust:
Jiné kultury ve výtvarné výchově:
Školní psycholog v monitorovaném období působil ve třídách na základě poptávky
pedagogů a podle svých poznatků a se svolením zákoných zástupců pracoval
formou individuálních konzultací s žáky jako klienty. Probíhaly i konzultace
s rodiči žáků. Tato služba dokáže do jisté míry předcházet konfliktním situacím,
nebo je podchytí v zárodku a pracuje se s tématy vedenými opravdu odborníkem.
Byla vybrána lokalita pro uskutečnění třídenního specializovaného programu
žáků II. stupně. Cílem této aktivity je podpořit pozitivní vztahy ve třídách,
rozvíjet sociální a občanské kompetence a posílit mezilidské vztahy ve školním
kolektivu.
Žáci i pedagogové pracují s moderní výpočetní technikou a pod vedením pedagogů získávají nové zkušenosti s ovládáním aktualizovaného software. Při výuce je intenzivně využívána interaktivní tabule a připravováno zajištění dalších 2 kusů interaktivních tabulí. Z prostředků podpory jsme zajistili sadu interaktivních učebnic pro 5. a 6. ročník. Žáci a pedagogové využívají s vyšší intenzitou IT techniku dodanou v rámci projektu.
Je otevřeno II. oddělení školní družiny specializováno na logické a deskové
hry zaměřeno zejména k cílové skupině žáků.
Sedmikráska podporuje volnočasové aktivity a nabízí cílové skupině žáků
zájmové útvary a nepovinné předměty. Tyto jsou materiálně vybaveny v rámci
rozpočtové kapitoly projektu.
Do volnočasových útvarů jsou začleneni i znevýhodnění žáci a tento fakt
je veřejnosti vnímán také velmi pozitivně.
Diskuse s rodiči žáků – v rámci vzorové hodiny:
Výprava fotokroužku – inscenovaná fotografie:
Víkendové výpravy po České republice:
V monitorovaném období byl zpracován projekt na úpravu bezbariérovosti vchodu a přípravné práce pro jejich provedení. Je zažádáno o stavební povolení na provedení těchto drobných stavebních úprav.
© Sedmikráska [ skola@sedmikraska.cz, (+420) 57 57 53 923 ]