Stará verze | Mapa webu | Vyhledávání

EU projekt

Můžeme být spolu II

Realizované aktivity v období únor – červen 2010

Inkluzivní vzdělávání (klíčová aktivita 02)

Po celé období probíhala postupně diagnostika znevýhodněných žáků školy z jednotlivých ročníků.
Pedagogy byli vytipováni a při konzultacích se zákonnými zástupci i zdůvodněny návrhy na vyšetření v pedagogicko psychologických poradnách. Práce se znevýhodněnými žáky inkluzivní formou je pro naši organizaci charakteristická a realizací projektu se v naší organizaci zlepšují materiální i personální podmínky pro jejich realizaci.

Na základě dobrých výsledků a díky zkušenostem při inkluzivním vzdělávání žáků jsme projednávali 4 žádosti o přestup na naši školu. Rozhodli jsme se přijmout 1 žáka ze znevýhodněním a vytvořit mu podmínky pro další rozvoj a vzdělávání.

V období od ledna do června 2010 bylo SPC a PPP vyšetřeno 6 žáků.


Nadaní žáci (klíčová aktivita 03)

Na pedagogických radách byli po hodnocení jednotlivými pedagogy vytipováni žáci, kteří vykazují výsledky výrazně nad běžným standardem třídy a pro určení míry nadání byli navrženi pro hodnocení v PPP Valašské Meziříčí. Pro podporu této nové aktivity proběhla schůzka mezi pedagogy a zákonnými zástupci těchto žáků. Zejména práce s nadanými žáky byla i rodiči označena jako hodně potřebná a je v souladu s individuálním přístupem k žákům a vytvářením prostoru pro jejich další rozvoj.

Highslide JS
Highslide JS

V tomto období bylo PPP testováno 15 žáků s výsledkem: mimořádné nadání 1 žák, 2 žáci pokračují v testování a 12 žáků bylo hodnocenou s nadprůměrnými intelektovými předpoklady.

Pro rozvoj jazykových kompetencí ve španělském jazyku a v návaznosti na KA 06 - průřezová témata - Jiné kultury byla vytypována vhodná ve Španělsku, která se v říjnu 2010 stane cílem zahraniční pracovní návštěvy 4 pedagogů ZŠ Sedmikráska. Jedná se první kontaktní setkání, na které se v průběhu realizace projektu naváže dalšími aktivitami.


Nové evaluační metody (klíčová aktivita 04)

Pedagogové pracují se žáky na rozvoji sebekázně a odpovědnosti za své vzdělávání. V třídách postupně vznikají portfólia prací a dochází k práci se sebehodnícími listy – vždy na úrovni přiměřené věku žáků a případně i jejim schpnostem se zřetelem ke znevýhodnění. Portfólia prací jsou také využívána při konzultacích s rodiči na I. i II. stupni školy, i při řešení případných nezdarů při vzdělávání žáků, neboť na nich lze dokumentovat skutečnou úroveň výstupů a prací žáků. V květnu a červnu pedagogové vytvářeli slovní hodnocení, které umožňuje mnohem konkrétněji popsat úroveň zvládnutí požadovaných znalostí a dovedností žáka a také jeho přístup k práci, volní vlastnosti, práci v kolektivu a podobně.


Další vzdělávání pedagogických pracovníků (klíčová aktivita 05)

Pracovníci projektu jsou v rámci projektu vzděláváni formou seminářů a kurzů. Účast na vzdělávání je podmíněna vazbou na klíčové aktivity a potřebnost směrem k cílové skupině žáků.
V monitorovaném období byli vzděláváni pedagogové v metodách aktivizace (vyučující anglického jazyka), zvládání stresu a zátěžových situací (třídní učitelé), manažerské studium – zástupkyně ředitele organizace a výchovná poradkyně.
Školní psycholožka rozšířila portfólio svých znalostí o modul efektivní komunikace s rodiči.
Třídní učitel I. stupně absolvoval kurz odborných dovedností pro zajištění aktivit mimo školu na výpravách – vodácký kurz.
Pokračovalo vzdělávání – zdokonalovací kurz v anglickém jazyce na konverzační úrovni.


Průřezová témata (klíčová aktivita 06)

V rámci multikulturní výchovy žáci školy pracují dlouhodobě na tématu Jiné kultury.

Fotografie z návštěvy, Terezína, Židovského hřbitova v Praze a Lidic:

Highslide JS Highslide JS
Highslide JS
Highslide JS
Highslide JS
Highslide JS
Highslide JS
Highslide JS
Highslide JS

Vysílání školního rozhlasu na téma Jiné kultury, židovství, nacismus, holocaust:

Highslide JS

Jiné kultury ve výtvarné výchově:

Highslide JS
Highslide JS

Klima třídy (klíčová aktivita 07)

Školní psycholog v monitorovaném období působil ve třídách na základě poptávky pedagogů a podle svých poznatků a se svolením zákoných zástupců pracoval formou individuálních konzultací s žáky jako klienty. Probíhaly i konzultace s rodiči žáků. Tato služba dokáže do jisté míry předcházet konfliktním situacím, nebo je podchytí v zárodku a pracuje se s tématy vedenými opravdu odborníkem.
Byla vybrána lokalita pro uskutečnění třídenního specializovaného programu žáků II. stupně. Cílem této aktivity je podpořit pozitivní vztahy ve třídách, rozvíjet sociální a občanské kompetence a posílit mezilidské vztahy ve školním kolektivu.

Highslide JS
Highslide JS
Highslide JS
Highslide JS

Interaktivní výuka + IT (klíčová aktivita 08)

Žáci i pedagogové pracují s moderní výpočetní technikou a pod vedením pedagogů získávají nové zkušenosti s ovládáním aktualizovaného software. Při výuce je intenzivně využívána interaktivní tabule a připravováno zajištění dalších 2 kusů interaktivních tabulí. Z prostředků podpory jsme zajistili sadu interaktivních učebnic pro 5. a 6. ročník. Žáci a pedagogové využívají s vyšší intenzitou IT techniku dodanou v rámci projektu.

Highslide JS
Highslide JS

Volný čas a rodina (klíčová aktivita 09)

Je otevřeno II. oddělení školní družiny specializováno na logické a deskové hry zaměřeno zejména k cílové skupině žáků.
Sedmikráska podporuje volnočasové aktivity a nabízí cílové skupině žáků zájmové útvary a nepovinné předměty. Tyto jsou materiálně vybaveny v rámci rozpočtové kapitoly projektu.
Do volnočasových útvarů jsou začleneni i znevýhodnění žáci a tento fakt je veřejnosti vnímán také velmi pozitivně.

Diskuse s rodiči žáků – v rámci vzorové hodiny:

Highslide JS

Výprava fotokroužku – inscenovaná fotografie:

Highslide JS

Víkendové výpravy po České republice:

Highslide JS
Highslide JS

Odstraňujeme bariéry (klíčová aktivita 10)

V monitorovaném období byl zpracován projekt na úpravu bezbariérovosti vchodu a přípravné práce pro jejich provedení. Je zažádáno o stavební povolení na provedení těchto drobných stavebních úprav.

Projekt Můžeme být spolu II

© Sedmikráska [ skola@sedmikraska.cz, (+420) 57 57 53 923 ]