AB str. 58 obě cvičení - u prvního hledáš které hlásky ve slovech zní stejně (podtržené), cílem je udělat přímku/čáru, u druhého si jen vybereš, které věci máš a zaškrtneš...
Pracovní list.
Vyrobte si dva obdélníky z papíru o rozměrech 10 x 21 cm.
Jeden rozdělte na třetiny, druhý rozdělte na sedminy.
Porovnejte
1/3 a 2/7
2/3 a 5/7
Úkol z Workbooku patří jiné třídě, omlouvám se.
Workbook (pracovní sešit)
p.40-41/ex.1-5
Activity book p.55/ex.3 dokončit
+ p.55/4
zapsat a naučit slovíčka - Clothes
Dokončit sloh.
pohádka/příběh na téma podmořský svět/prales. Musí obsahovat slova: protože, aby, nebo.
Procvičování dní v týdnu a měsíců:
songs:
http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/songs/time-another-year
https://www.youtube.com/watch?v=NscOFmaWSz0 (začíná na 25. sekundě)
activities:
http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/word-games/archived-word-games/days-and-months
http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/word-games/archived-word-games/months
- dopiš 4 předložky k prvním čtyřem nakreselným kočkám a krabicím z hodiny
- procvičujte předložky (obrázek s liškou)
- test - dny v týdnu, měsíce, osobní zájmena (já, ty, on, ...), činnosti plus věty typu: He is running, You are flying,...
Napište 5 vět s předložkami. Např. I sit ON the chair.
test- slovicka - dny v týdnu, slovíčka a fráze z 5 a 7 lekce (mrkněte i do sešitu- např. já taky, já taky ne..)
Test - nerosty, horniny, půda, biodpad.
Zítra není tělocvik. Jdeme do knihovny. Sraz před školou.
Dokončit slovní úlohu.
Jak dlouho by stejnou zeď stavilo 5 zedníku?
Jak dlouho by stejnou zeď stavilo 10 zedníků?
- test - slovíčka a fráze 6 lekce, dny v týdnu, měsíce
Dokončit pohádku, která musí obsahovat tato slova (mohou být v jiném tvaru): petrklíč, sešit, obloha, vodník, štika, loupal, házel, tři, veselý, vlasy.
Test - nerosty, horniny, půda, biodpad.
Eliáš si dá do pořádku sešit.
Pracovní list. Poslední úkol je nepovinný, al ekdyž ho zkusíte, uděláte dobře.
- kdo nestihl v hodině, dodělat str.40 v AB
Napsat si do sešitu desatero přikázání (dlouhé zestručnit).
například z http://www.desetprikazani.cz/zneni-desatera-bozich-prikazani-a-jeho-lidska-varianta/
- pro dlouhou chvíli:
https://www.youtube.com/watch?v=_hXv_cNMc-Y
https://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/speak/the-great-egg-hunt
https://www.youtube.com/watch?v=NscOFmaWSz0
Spočítat si, kolika bodů jste dosáhli v matematickém klokanovi.
Správná odpověď = 3,4 nebo 5 bodů.
Špatná odpověď = -1 bod.
Žádná odpověď = 0 bodů.
Na začátku má každý 24 bodů.
Napsat 15 přídavných jmen na písmeno, kterým začíná moje jméno nebo příjmení.
Vyrobit z papíru krychli o hraně 4 cm.
Na internetu je spousta návodů, jak to udělat.
Např.: http://www.zscholtice.cz/svs/lacko/matematika_6roc/krychlekvadr/obrazky/kostka.png
Do příští hodiny slohu nakreslit obrázek podle popisu. Snažte se, dáme si je na nástěnku! :-)
V pracovním listu udělat cvičení g, h, i. Zopakovat si důkladně skloňování podstatných jmen rodu středního - zítra bude písemka.
Napsat popis obrazu, který si děti vylosovaly.
- postupovat od důležitých věcí k méně důležitým
- u obrazu zachytit slovy: tvar namalovaných (nakreslených) věcí, velikost, barvu, "náladu",...
- při popisování postupovat systematicky - neskákat z jedné věci na druhou (zkrátka tak, aby to bylo pochopitelné)
- pamatovat na to, že popis by měl být takový, aby se podle něj dal obraz namalovat (nakreslit)
tady je inspirace, kterou jsme si ukazovali ve škole
http://www.cesky-jazyk.cz/slohovky/popisy/jan-zrzavy-pritelkyne-popis-obrazu.html
Dokončit tabulku na zaokrouhlování. S rodiči zkontrolovat.
Ve středu budeme psát písemku.
rýsování + logická úloha se sirkami
-dodělat str.35 v Activity book kdo nestihl...
Donést do školy vyplněné potvrzení o zdravotní způsobilosti !!!!!!!!!
-členové rodiny (+family tree-rodokmen),
- přivlastňovací 's (Peter's car, Suzy's mummy)
- osoby+ sloveso být (I am, you are,...),
- slovíčka 5.lekce - činnosti (throw, catch,..)
- podepsaná všechna hodnocení v žákovské knížce
- M - pracovní sešit 21/5, 22/10
Naučit se skloňování vzorů podstatných jmen rodu středního.
Slovní zásoba - ke každému písmenu abecedy mimo ď, ť, ň, q, w, x, y, napsat tři různá přídavná jména.
zaokrouhlování - pracovní lísteček
Přečíst si v učebnici o mamutech
čtení s porozuměním
Pracovní list - rýsování kružnic
Vyznačit na mapce nejjednodušší cesty z bodu A do bodu B. Pamatujte na to, že nejjednodušší je jít po vrstevnici - po rovině, i kdyby to mělo znamenat jít delší cestou.
rýsování
Dokončit pohádku/příběh a nakreslit k němu propracovaný obrázek.
pracovní sešit 11/1,2,3
- prepsat slovicka z pracovniho listu The Simpsons do slovníčku a přeložit
- slíbený odkaz na písničku:
https://www.youtube.com/watch?v=tFPQSRpVY3c
- spočítejte znovu, kolikrat uslysite slovo Family
pracovní sešit - 16/8 - dokončit
Dokončit vybarvování antistresové omalovánky :-)
Test: Projděte si sešit.
Ve čtvrtek si uděláme test "na nečisto", který si odnesete domů.
Vybarvit státní znak ČR.
- pokud mate a muzete, doneste par fotek clenu rodiny, sveho pokojicku, nebo domu bytu kde bydlite, svych oblibenych hracek...
- Dorka a Vojta si napisi test, ktery nepsali - poslech a cteni s porozumenim, slovicka, mnozne cislo, privlastnovaci zajmena (moje, tvoje, jeho, jeji)
Tento týden se bude věnovat opakování učiva před pololetními písemkami, a proto klasické domácí úkoly nebudu dávat.
Opakovací pracovní listy na doma budou dětem k dispozici od úterý. Každý si vezme, co potřebuje procvičit.
Termíny:
matematika - pátek druhou hodinu
český jazyk - pondělí třetí hodinu
vlastivěda - úterý druhou hodinu
Dokončit tabulku v pracovním sešitě - zájmena.
Přečíst si v učebnici informace o počasí a podnebí. Tučné informace se naučit.
+ pracovat na vyplňování tabulky o počasí
Nechat podepsat test z čj a všechna hodnocení v žákovské knnížce. V pondělí kontrola.
- opakovaci test lekci 1-4, zopakujte slovicka a fráze vsech 4 lekci, nezapomente na predlozky(on, in, next to, under)a barvy .....+ nadobi, množné číslo, This is-are, Whose kite is it? It's mine, yours, hers, his, Suzy's.
- vetsi cast testu bude formou poslechu s porozumenim - podobne ukoly jako poslechova cviceni v Activity Book, která děláme v hodinách..
V pracovním sešitu dokončit celou stranu 14.
Pracovní list
workbook 23/7
Upozorňuji, že budeme psát opravnou písemku na povrch ČR. Ti, kterým dopadla dobře se nemají čeho bát, ti kterým dopadla špatně mají šanci znalosti doplnit.
Pracovní list
- procvičujte slovíčka v sešitě
- šílená písnička na procvičování příborů atd. z obálky:
https://www.youtube.com/watch?v=GPsJ2YWpWSE
Udělat opravu diktátů.
Čtení s porozuměním - pracovní list
- test - slovíčka a věty 1. - 3. lekce, classroom language (v sešitě), množné číslo podstatných jmen (v sešitě)+ this is/these are, otázky - What's your name?; How old are you?; How are you?; What colour is .....? Who's he/she?, Whose pencil is it?, How many chairs are there? - poskládat rozstříhanou větu a umět přiřadit odpověď.
Donést si do školy do dvojice aspoň troje obyčejné noviny. Budeme vyrábět ocas pro draky :-)
Napsat 2 inzeráty (nabídka a poptávka) tak, aby obsahovaly všechno, co obsahovat mají.
Test: Příroda v září a říjnu.V sešitě je vše, co potřebujete.
čtení s porozuměním
- kdo nestihl, dodělat stranu 15 v Activity Book
Pracovní sešit 6\11 a 7\1
Příběhy k pracovním listům na dodělání kdo nestihl:
http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/short-stories/dark-dark-wood
http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/short-stories/the-haunted-house
Hra, pro zkrácení dlouhé chvíle o prázdninách ;-)
http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/fun-games/haunted-house
pracovní list - čtení s porozuměním
Jirka, Jiřík, Vojta a Honza - úkol navíc - čtení s porozuměním
pracovní sešit 12\11, 13\2
pracovní list
Activity Book 12/10 a str13 samolepky
Napsat sloh: Dopis řediteli ZOO.
*oprava - test je ve stredu ne ve ctvrtek :-)
- kdo nemá, dopište prosím do sešitů ke slovíčkům i fráze z první a druhé lekce (vždy v učebnici na proužku na stránce dole)
- jen pro pořádek: měli byste umět barvy, čísla do dvaceti, slovíčka z druhé lekce, classroom language (přiřazovačka v sešitě), abecedu a spelling (zapsat vyhláskované slovo, vyhláskovat své jméno)a ústně fráze(věty)z 1.a 2.lekce
- ve čtvrtek malý testik - slovíčka, diktát čísel a zápis vyhláskovaných slov.
Activity book, dodělat str.11 kdo nestihl v hodině...
přepsat text spisovně a dokončit příběh
DÚ - Udělat nakopírované příklady z učebnice
DÚ (s hvězdičkou) - která čísla mají stejný výsledek součinu jako výsledek součtu? (např. 5x7=35, 5+7=12 ...výsledky nejsou stejné)
Pupils Book str. 9-10 - přepište slovíčka a fráze (proužek na stránkách dole) do sešitu (levá půlka stránky) a doplňte českými překlady nebo/a obrázky (pravá půlka stránky)
- slovíčka i fráze se postupně učte, pro učení slovíček můžete využívat CD z Activity Book
- měli byste mít jeden sešit do AJ, zepředu sešitu si zapisujeme slovíčka a fráze, ze zadní strany píšeme příležitostně ostatní věci (hláskování, diktáty, cvičení ap.)
Násobkové mandaly - do jedné mandaly zobrazit různými barvami násobky čísel 1,2,3,4,5; do druhé mandaly zobrazit různými barvami násobky čísel 6,7,8,9,10.
Jednotlivé body spojujte pomocí pravítka a trénujte tak rýsování úseček.
Z hodiny matematiky dokončit slovní úlohy
Z hodiny slohu buď dokončit vypravování nebo k němu nakreslit obrázek
Dokončit pracovní listy v sešitě (vzadu), které jste dělali s Jitkou.
Test: jehličnaté a listnaté dřeviny, keře.
pracovní list
čj - pracovní sešit 8/11,12 (pracovní sešity dětem dám zítra - dnes jsem na to zapomněl)
m - dokončit cvičení v sešitě - zaokrouhlování
vl - pracovní sešit 4/4
pracovní lísteček
Ve slepé mapě Evropy žlutě (oranžově) vybarvi všechny členské státy EU. (rodiče v případě potřeby pomohou?)
- spojit obrázky a slova na pracovním listu nalepeném v sešitě (classroom language)
pracovní lísteček na odčítání - nalepit do sešitu
- nauč se vyhláskovat své jméno i příjmení
- procvičuj hláskování i jiných slov, pokud si nepamatuješ, jak se písmenka čtou, připomene ti to barva písmenka v abecedě (případně poslechni nějakou písničku abecedy na internetu - např. https://www.youtube.com/watch?v=R-3nQX8EE8o)
- Activity book str.3/3 a 5/7
Na mapě Evropy vybarvi modře všechna moře.
Pracovní sešit 6\8 - b,l,m
dú - pracovní lísteček - hadi
- vybarvi pismenka stejnými barvami, jako jsou v učebnici na straně 4, rozstříhej a přines do hodiny
- procvičuj hláskování jména, můžeš začít zkoušet i příjmení
Dokončit sloh - vypravování. Opravit si v něm pravopisné chyby!
čtení s porozuměním - pracovní list
Nepovinný domácí úkol!
Zkuste vyřešit logické úlohy z hodiny a pokud se vám to povede, vyzkoušejte, jak dlouho budou trvat vašim rodičům. :-)
Donést si do školy ostrý nožík (nevytahovat dříve než vydám pokyn, ať nedojde ke zranění) a 2 středně velké brambory.
Koupit zápisníček na domácí úkoly. Sice budou i nadále tady na úkolníčku, ale především pro rodiče. Děti se budou o své dú starat samy :-)
Příchod do TV po vlastní ose. Ideálně v 7:50 u tělocvičny, v 8:00 být nachystaný na začátek tělocviku již převlečený a v tělocvičně. :-)
Pokud někdo bude potřebovat doprovodit od školy, 7:35 bude vyrážet p. učitelka Magda Štěpánková s třeťáky.
Po zhodnocení rychlosti čtení dětí prodlužuji čas na vypracování dú - čtení s porozuměním. Do pátku.
Activity book str.2/1,2
pracovní list - čtení s porozuměním - Peříčko Finista Jasného sokola
pracovní sešit 5\5 - antonyma a synonyma
- Donést si do školy knihu k samostatnému čtení v hodinách češtiny (čtení).
- donést do školy 90 korun za sešity a obaly
v pátek bude výlet.
S sebou: Svačinu, pití, pláštěnku, KOLÍČEK.
SRAZ: v 8:00 na autobusovém nádraží. (Miki a Eliáš na Hlaváčkách 8:25)
Na A5 papír napsat dopis, ve kterém odpovíte na následující otázky:
1. Jaký si myslím, že bude nový učitel?
2. Na co se ve školním roce těším?
3. Jaké je moje předsevzetí do nového školního roku?
Dopisy vložíme do obálek, zalepíme a otevřeme až na konci školního roku a společně zhodnotíme. Těším se na to :-)
Přinést do školy 3 písničky na "dobré ráno". (na flashce nebo cd)
- vyplnit žákovskou knížku
- vyrobit si jmenovku na židli. Dejte si záležet, budete se na ni dívat celý rok. :-)
Pátek 19. 6.
- vycházka => oblečení do terénu
- sraz v 8:00 ve škole, návrat na oběd
Pondělí 22. 6.
- vzdělávací zájezd do ZOO Lešná
- vstup, oběd a cesta zdarma
- odjezd v 8:00 od kina, návrat do 15:30
- je možné, že budeme doplácet na výukový program (do 40 Kč)
Úterý 23. 6.
- konzultace na plácku za školou (s táborákem, fotbálkem, …)
- pro rodiče i děti
- od 17:00
Úterý 23. 6. či středa 24. 6.
- nemá někdo z rodičů čas a chuť vyjet si s námi na kole? (chybí 2. dospělý)
Program se může měnit, informace budou podávány „za pochodu“.
Český jazyk – středa 3. 6. 2015
• Psaní i/y (koncovky podst. jmen – vzory, shoda přísudku s podmětem atd.)
• Práce s textem (hledání informací, osnova)
Matematika – pátek 5. 6. 2015
• Celá čísla (sčítání a odčítání celých čísel – i záporných)
• Počítání do milionu (+ , – , · , : )
• Rovnice
• Násobení dvojciferným číslem
• Slovní úloha
Vlastivěda – pondělí 8. 6. 2015 / str. 28 – 38 (str. 25 – 34)
• Vodstvo ČR
• Počasí, podnebí
• Půda a zemědělství
• Nerostné suroviny
• Průmysl
Vyrážíme ven, oblečte se teple a voděodolně.
Mapy, orientace, povrch ČR
ČJ: pracovní sešit 35/10
M: pracovní sešit 35/4 (spodní 2 řádky příkladů)
Vl: pracovní sešit 16/1,2,4
ČJ: Dokonči slohovku „Jak bude vypadat svět za 100 let?“
M: pracovní sešit 32/6, 33/7, 36/8
Vl: pracovní sešit 13/6,7,8,9
© Sedmikráska [ skola@sedmikraska.cz, (+420) 57 57 53 923 ]