TEST- Římské císařství, Dědictví římské říše. V učebnici na str. 105-112 a 123.
Opakování celé hydrosféry, s důrazem na učivo od vodních nádrží do konce...
Pokud nebude pršeet, půjdeme ven. Vezměte si teplejší oblečení.
Test ŘÍMSKÁ REPUBLIKA.
Úvaha na vybrané téma: - národnostní menšiny, xenofobie, rasismus, holocaust, apartheid...
Formát- plná A4
Znát všechny pojmy týkající se trojúhelníku: do je trojúhelník, umístění úhlů v rovnoramenném, kde je základna a kde ramena...
Hanka a Sabina se připraví na opravu - objem a povrch
WB p.42-43/ex.1-7
DÚ- v pracovním listě cv. 15/54(55)
Malý test - teplota.
Workbook 40-41/ex.1-5
Prohozena 1. a 4. hodina - tedy 1. hodinu ČJ a 4. hodinu AJ.
Domácí úkol, který byl na pátek 6. 5., doneste ve středu 11. 5.
Dokončete cvičení 6) na prac. listu.
DÚ - převody s. 205/cv. 11
s. 207 - dokončit test prostorové představivosti a vyrobit zadanou síť krychle 1 - 20, kterou jste dostali přidělenou v hodině.
-napsat 5 rozdilu o obrazcich ze sesitu
- pracovni sesit str 38/2 a 39/5
-
Kontrola sešitů...
- write 5 sentences describing an animal (use the verbs to be, can, have got, eat, live)...it's a secret (don't tell anybody what animal it is)
- the worksheet (Discover culture), exercise 5 and 6
- vocabulary in your notebook (animals in India) - write in Czech and learn them
- don't forget N.I.L
DÚ: 205/9
- procvičovat převody, znát vzorce pro povrch a objem
Co doma opakuju, když zrovna nemám nic lepšího na práci ;-) :
- aktulně procvičujeme:
- tvoření vět, záporů a otázek v přítomném čase průběhovém (gramatika str.144)
- slovíčka 8 lekce
- slovíčka sešit z pracovního listu 'Find the differences' (rain, get out, read, smoke...)
opakujeme:
- slovíčka - aktivity (7.lekce) str.46
- říct že něco rád-nerad dělám (slovesa like, hate, love, don't mind + ing) + použití do a does v otázce a záporu (+ -s ve třetí os.j.č) (gramatika LIKE na str.143)
- pozvat někoho na rande/přijmout pozvání/odmítnout
- názvy dní, měsíců, ročních období,jak říct kolik je hodin, a.m. a p.m., časové předložky
- slovíčka názvy potravin (6lekce)
- počitatelná a nepočitatelná, some, any, much many, a lot of (gramatika v sešitě)
- slovíčka části těla (sešit a str.38) a sloveso can (str.141)
Hydrosféra: úvodní informace, oceánská voda,vyjmenovat oceány, pohyby oc. vody
voda na pevnině - říční síť, povodí, rozvodí...
TEST: Římské království a republika. V učebnici na str.88-93.
Místo fyziky budeme mít dějepis, vemte si vše do dějepisu.
Když nebude pršet, tělocvik bude venku. Vezměte si vhodnou obuv a oblečení.
donést 25,- na představení v Janíkovce 21.4.
Připomínám všem, kteří ještě nedonesli od rodičů podepsané info o školném…doneste! Díky
Za příznivého počasí budou mít zítra TV:
• dívky – venku
• kluci - v tělocvičně
DÚ - příprava na páteční test - viz níže
- PS 208/3,4
Úterý: test - bezobratlí
Pátek: poznávačka
Oprava testu - rostliny ekosystém rybník.
- napiš alespoň 5 vět k obrázku v sešitě (zakroužkované rozdíly), použij věty v přít.průběh.čase, dej pozor na slovosled, jednotné-množné číslo.....napiš alespoň dvě záporné věty
- slovesa, která můžeš použít:
rain, get out, read, smoke, eat, come out of, run down, look at, wear, open, get on, carry
- slovesa přepiš do slovníčku, přelož a nauč se je :-)
Připomínám - donést 35Kč (návštěva kina - Jeden svět).
Třičtvrtěletní testy – okruhy učiva:
1) pád, číslo, rod, vzor podstatných jmen – určování;
2) pád, číslo, rod, druh, vzor přídavných jmen – určování;
3) osoba, číslo, způsob, čas sloves – určování;
4) slovní druhy – určování;
5) větné členy holé a rozvité;
6) podmět (vyjádřený, nevyjádřený) a přísudek – určování;
7) přívlastek, předmět, příslovečné určení;
8) pravopis – velká písmena, i/y.
Vymyslete krátký rozhovor dvou nebo více postav (např. zákazník/ce s příjemnou/nepříjemnou prodavačkou). Rozhovor zapište s využitím poznatků o zápisu přímé řeči (viz sešit).
Rozsah - cca půl A4.
písemná čtvrtletní práce
Vše o úhlech
- rýsovat, dělení dle velikosti...
- osa úhlu, úhly bez úhloměru
- + - * :
- vedlejší, vrcholové, střídavé, současné
- výpočty s úhly (stupně minuty, dopočet v trojúhelníku
Osová souměrnost
Převody jednotek
Krychle, kvádr
-activity book 32-33/3-5
Test - zopakujte celou atmosféru - dle učebnice i sešitu
DÚ: 198/3
- activity book p.27
TEST: Starověké Řecko - Od Řecko-Perských válek až po Olympijské hry. V učebnici na str. 71-85.
-osová souměrnost - testík
-zopakovat převody jednotek všeho druhu, které jste prováděli na prvním stupni či ve fyzice - základní názvy jednotek a vztahy mezi jedntdlivými jednotkami
Test: rostliny (od řas po stromy) v, u a kolem rybníka. Poznávačka z učebnice.
-tri sloupce v sesite - doplň aktivity z písničky a do každého sloupce přidej několik dalších aktivit
- nezapomeň News In Levels
Dušan test objem, hmotnost.
Po 3.hodině (F)odcházíme směr Hradisko.
Rozchod po 14té hodině na bučiském mostě (u zimního stadiónu).
František bude mít omluvenku v ŽK, jinak ho nepustím:-).
Budete se učit ve škole první tři hodiny (D, Čj, F).
Další hodiny (Z, Tv) pak bude přírodopis "venku".
Odhlaste obědy na středu.
S sebou: velkou svačinu, pití, dobré oblečení, hlavně dobré boty...bude MOKRO.
Vydáme se na pozorování obojživelníků.
Předpokládaný konec kolem 14 hod.
Kde, to zatím nevíme:-).Dozvíme se.
http://www.mlroznov.cz/aktuality.htm
workbook 32/1
Dokončete sloh - žabí závody.
- představení šampiónů,
- popis průběhu závodů,
- krátký rozhovor s vítězem;
Podmínky:
- vymyslete vlastní název textu,
- rozsah - cca A4 (jedna stránka ve slohovém sešitě),
- text přepište do sešitu NAČISTO.
Souhrnný test - slovní druhy.
1) podst. jména:
- velká písmena v názvech,
- odchylné skloňování (oči/oka,...),
- mluvnické kategorie - určování;
2) příd. jména:
- pravopis i/y při skloňování,
- přípony -ný,-ní / -í (kamenný / havraní),
- stupňování,
- mluvnické kategorie - určování;
3) zájmena:
- druhy zájmen - určování,
- spisovné tvary při skloňování - náš, já,
- sebou / s sebou
4) číslovky:
- druhy - určování,
- zápis číslicí a slovem,
- skloňování zákl. číslovek;
5) slovesa:
- mluvnické kategorie - určování,
- podmiňovací způsob - tvoření.
Test objem + hmotnost - Franta a David.
- časové předložky
- určovaní času (hodiny), včetně otázky
- jídlo - počitatelná a nepočitatelná, some-any, a-an, much-many
test - opakování úhlů, vlastnosti i počítání s úhly
Obědy znovu přihlášeny.
Obojživelníci ZRUŠENI!!!
Vezměte sebou TV a Z.
Přesunuto na středu 23.3.
- mrkněte/případně překleslete "vagonkove znazornení" dnes probraných předložek - mohlo by pomoct zapamatování
http://www.helpforenglish.cz/article/2010020902-zakladni-casove-predlozky
- ti co dnes chyběli (7.3.) doplnit-opsat/okopírovat zápis v sešitě (časové předložky), případně nastudovat-výpisky z adresy výše
...tam je to ale obsáhlejší, do sešitu stačí poznačit, kdy se která používá (on, in, at), plus případně to vagónkové znázornění
Budete se učit ve škole první tři hodiny (D, Čj, F).
Další hodiny (Z, Tv) pak bude přírodopis "venku".
Odhlaste obědy na středu.
S sebou: velkou svačinu, pití, dobré oblečení, hlavně dobré boty...bude MOKRO.
Vydáme se na pozorování obojživelníků.
Předpokládaný konec kolem 14 hod.
Kde, to zatím nevíme:-).Dozvíme se.
http://www.mlroznov.cz/aktuality.htm
Učebnice 56/7 a - h (do školního sešitu zezadu).
sledovat předpověď počasí, co všechno se předpovídá, které jevy a veličiny..
TEST: Období rozkvětu Antického Řecka. V učebnici na str. 66-70.
Z důvodu akce v tělocvičně odpadá výuka TV.
Test: Potravní pyramidy.
Pouze sešit, učebnice a druhy z ekosystému LES.
Test objem a hmotnost - jednotky, pomocí čeho lze zjistit, praktická měření.
-workbook p.29/5,6,7
DÚ: Vypracujte v prac. listu cvičení 9, 10, 11 /41
Testík - literární pojmy (próza, poezie, drama,...)- viz zápis v lit. sešitě.
- pracovni list z hodiny, cviceni 4 a 5(ta prvni 5 :-) )
DÚ: V pracovním listě vypracujte cvičení 4,5 na str. 40.
Test -alkohol - historie, krátkodobé a dlouhodobé účinky, vliv na tělesné orgány...
Test - státní samospráva, složky moci (zákonodárná, výkonná, soudní), státní symboly...
- draw a fridge (nakresli ledniku), uvnitř 5 věcí k jídlu, nikomu neukazuj
DÚ: 162/7 a 8
- umět charakterizovat a rozpoznat úhly vedlejší, vrcholové, střídavé a souhlasné
Doneste dokončený příběh načisto přepsaný na listu, který jsem vám rozdal. Nezapomeňte na požadavky zapsané v zadání (viz papír, který jste dostali v hodině).
- students book p37/10
- dokončit - students book 41/2 - do sešitu 2 sloupce(slovíčka ze cvičení 1)
- activity book p28/1,2,4
(u cvičení 1 -doplňte a zakroužkujte nepočitatelná pod.jm, u cv.2 - přiřaďte obrázky
Test na slova hymny ČR
(chybějící v minulé hodině Vz si napíší ještě testík z Vz)
testík - číslovky:
1) rozlišení - určité, neurčité;
2) určování druhů;
3) zápis číslicí či slovem.
DÚ: 143/1,2,
- pracvoní sešit str24
- slovíčka 5. lekce- umět
- sloveso can/can't ve větách
Protože v pátek se místo češtiny uskuteční zeměpisná přednáška, napíšeme si ve čtvrteční hodině test.
Témata:
1) pravopis -nn-/ -n- (kamenný, jelení) - pouze oprava;
2) druhy zájmen - určování;
3) skloňování zájmen (já, můj/svůj, náš, sebou/s sebou).
TEST: Zopakujte si učivo o Mínojské a Mykénské civilizaci a "Temná století" Řecka. V učebnici na str. 61-65.
nezapomeňte na test - téma o něco níže...!
DÚ - geometrie na zvláštním listu
v pátek 12.2 - cestopisná přednáška v kině - donést 40Kč.
Test na procvičení názvů rodinných vazeb (pavouk).
DÚ: Doplňte si zápis " Temné století Řecka"
test z opakování celé litosféry, více zaměřeno na kernou, sopečnou činnost a erozi - prostudujte si i daná témata v učebnici
David, Vanda, Lucka, Ema, Dušan, Věrka - doneste prosím dokončený sloh.
DÚ: Doplňte pracovní list.
Čeká nás testík - pravopis přídavných jmen, druhy zájmen - určování.
DÚ: Přečtěte si úryvek z báje o Minotaurovi a vypracujte ptracovní list.
Poznávačka druhů z učebnice.
Test: šplhavci, pěvci. PL: rohy, parohy. Poznávačka ptáků z učebnice.
Test: obratlovci - obojživelníci, plazi, dravci, sovy.
- jsem vedela ze jsem na neco zapomnela :-) takze omluva a slibeny ukol- procvicovani:
http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/fun-games/weather-maze
http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/fun-games/whats-the-weather
Test délka - čím ji měříme, převody metr - dm - cm - mm a km, praktické měření, názvy cizích jednotek (staré, anglické)...
Doneste dopsaný sloh o události, která se odehrála v průběhu prvního pololetí na druhém stupni.
- procvičování světadílů a oceánů a jejich výslovnosti:
- klikni, poslouchej a opakuj
http://www.sheppardsoftware.com/World_GL.html
- poslouchej a najdi na mapě
http://www.sheppardsoftware.com/world_G0_Click.html
čtvrtletní test - dělitelnost
- pravidla, soudělná a nesoudělná čísla
prvočísla a čísla složená
rozklady
hledání násobku a dělitele - slovní úlohy
Test - dějiny ČR, Obecní samospráva, druhy obcí...
malý testík - zemětřesení, sopečná činnost - projděte sešit i učebnici na toto téma
- zopakovat největšího dělitele a nejmenší násobek nejspíš drobný testík
- nosit rýsovací pomůcky: pravítko s ryskou, úhloměr, kružítko, tužka č.3
-activity book p.23
- oprava testu do sešitu, v pondeli prineste testy a zalozte do sanonu
- pokud si jeste stale nejste jisti, kdy pouzit vazbu there is/are mrknete na
http://www.helpforenglish.cz/article/2008050102-vazba-there-is-are
Čeká nás pololetní test. Okruhy učiva:
- slovní druhy – určování;
- mluvnické kategorie (podstatná a přídavná jména, slovesa) – určování ;
- podstatná jména konkrétní a abstraktní – najít v textu;
- podstatná jména vlastní a obecná - rozlišit;
- tvary podstatných jmen označujících párové části těla (oči/oka, uši/ucha,…);
- podmět a přísudek - najít ve větě;
- pravopis.
DÚ: 121/4 a - f
dobrovolně-doporučeno: 120/1 druhý sloupec, 121/3 b,d
TEST: zopakujte si učivo o Starověkém Egyptě.
V učebnici na str.39-52.
DÚ: Vypracujte pracovní list str.25-26.
testík - stavba Země, litosférické desky, jejich pohyby
DÚ 111/10 - pouze první část úlohy - vybarvit prvočísla v tabulce a spočítat je
Test- lesní bezobratlí. Poznávačka.
- souhrnný opakovací test:
- názvy států a národností
- nakupování (slovíčka, fráze), pozdravy a omluvy
- sloveso být a mít ve větách, záporech i otázkách
- vazba there is-are (+prostorové předložky) a popis domu a pokoje (+ slovíčka 3 a 4 lekce)
- členové rodiny
- osobní (I, You, He..) a přivlastňovací (My, your, his...)zájmena
(opakování a procvičování gramatiky máte ve Students Book str. 137-140, zápisy v sešitě,
procvičování ve Workbook 1-4 lekce- sekce grammar a reading)
naučit kapitolu stavba země, litosférické desky - pročíst i v učebnici
testík - pravidla dělitelnosti - 2 až 10
- napište 2 otázky se slovesem have got (you a he/she)
- dobrovolný - workbook p.23/6
DÚ: PS 106/7,8
DÚ: Vypracujte a nalepte do sešitu doplňovací zápis - Dějiny Egypta
Napíšeme si shrnující test na podstatná jména. Témata:
1) Určování mluvnických kategorií - pád, číslo, rod, (vzor);
2) pod. jm. konkrétní a abstraktní;
3) pod. jm. pomnožná, hromadná a látková;
4) pod. jm. obecná a vlastní (psaní velkých písmen v názvech);
5) spisovné tvary slov typu oko, ucho,...;
6) spisovní tvary slov typu myš, noc, nemoc.
DÚ- Vypracujte pracovní list str.23, vše kromě cv.2.
- ujistěte se, že umíte slovíčka 3. a 4. lekce (Student's book str. 131/většinu nejspíš znáte z minulých let)
- a taky....zjistila jsem, že máte zbytečně málo úkolů ;-p
- takže ještě jeden dobrovolný - jako příprava na test.... Student's book na str. 139/Have got sekce a str.140 (celá)
- kdo jste nemeli text, dopiste
- kdo jste nemeli obrazek - doneste/poslete (catcha@vn.cz)
- workbook str.20-21/cv.3 a 4
- kdo nemel - jednoduchy obrazek pokoje, nebo fotka/prip. obrazek z casopisu
- 5 vět o pokoji (o tom co je videt na obrazku) - (I've got/I haven't got ..... in my room nebo There is/isn't ....... in my room) (vzor: students book 26/2, nebo 27/9)
- obrazek i vety na dvou oddelenych papirech (budeme prohlizet plus cist a prirazovat)
V pátek 27.11. – Geografická terénní praxe
Práce s mapou, buzolou, orientace v terénu, zobrazování terénu, vrstevnice, kóty, značky…
Za tímto účelem pojedeme 8.15 autobusem na Pustevny a půjdeme pěšky do Rožnova. Návrat kolem 13.00 hodin (oběd stihneme, nebo odhlásit, jak se domluvíte doma…)
Sraz normálně ráno ve škole, pak se přesuneme na bus ke knihovně
Je třeba se pořádně obléci – ZIMNÍ VARIANTA!!
• Zimní boty, bunda, čepice, rukavice – jinak nemůžete jet!!
• Do batohu - svačinu, čaj (nejlépe v termosce)
• Foťák – bude-li tak hezky jako ve středu, budou krásné výhledy
Kdyby se počasí pokazilo, zůstaneme ve škole – tedy do batohu i psací potřeby
Popis - jak sám sebe vidím po ránu v zrcadle. Rozsah - zhruba půl strany v sešitě. Využijte poznatky o popisu, které jsme si zapsali v hodině.
- workbook 18/1,3 19/4,5
- picture of your room - nakreslit (jednoduše) nebo vyfotit a poslat (mala zmena a to): poslat mi mejlem na catcha@vn.cz
TEST: Zopakujte si učivo o Mezopotámii, najdete ho v učebnici na str.30-37.
DÚ: Dopište si doplňovací zápis o Babylonské říši podle učebnice str. 34,35.
streda - napsat 3 krat 2 vety - porovnání obrázků
čtvtek - pracovní sešit str.16-17
DÚ: 88/7c) a 88/8
Ti, co byli v dílně, dokončí: 86/3 a 87/5
Test magnetické síly (póly magbnety, kdy se přitahují a kdy odpuzují, zmagnetizování, kompas, buzola...).
Dne 24.11.2015 od 15.00 do 17.00 - proběhnou konzultace pro rodiče žáků druhého stupně
V pondělí proběhne kontrola podpisů v žákovských knížkách, týkajících se konzultací.
Kontrola sešitů. Zopakovat si učivo o magnetismu, další týden testík.
Test - verbální a neverbální komunikace
Příprava na test nebyla, zdá se, příliš důkladná - zopakujte proto nejen podle sešitu, ale použijte i učebnici
S tím souvisí i to, že mnoho sešitů je v bídném stavu - malá písmena na začátku názvů, špatná úprava, zápisy nadrané a s chybami - opravit do pátku - bude kontrola!!
- zápis z učiva o mapách na záložce Podpora výuky
nezapomeňte na test z matiky - viz níže
DÚ: V pracovním listu vypracujte tabulku na str.18 a celou str. 19.
Český jazyk bude přírodopisný.
Kdo nepsal test v pátek...píše.
test od učiva zeměpisná síť,pohyby Země, střídání roční období, čas...
Dobrý den,
zítra (13. listopadu) se vybraní žáci zúčastní turnaje ve vybíjené. Sraz bude v 7:45 hod. na autobusové zastávce U Palírny, naproti Pasu, ul. 5. května).
Žáci budou potřebovat obuv do tělocvičny, šortky (legíny) a pití.
Návrat bude do oběda.
Přeji hezký den,
Pavel S.
čtvrtletní test:
vše o desetinných číslech
- zaokrouhlování, uspořádání
- sčítání a odčítání
- násobení (i 10,100 zpaměti)
- dělení
- výpočty s předností
- slovní, úlohy,
DÚ: Do sešitu se pokuste napsat své křestní jméno klínovým písmem. V pracovním listě vypracujte cvičení 1,4/17 a 0,1,4/18.
opravit domácí úkol
testík z násobení desetinných čísel, příklady s předností, lehce dělení
Test: Rozmnožování rostlin.
Nahosemenné - pracovní list s barevnými šišticemi.
Krytosemenné - pracovní listy s popisem částí + příběh, body 1-5 stačí vlastními slovy.
-napiš 5 vět o kamarádově domě(ti co zatim nekreslili, nemusi)
- Work book 16/3, 17/6
DŮ: přečtěte si v učebnici úvod do starověku a dokončete zápis do sešitu.
- nakreslete JEDNODUCHY planek sveho nebo vysneneho domu nebo bytu :-)... staci jedna, dve, nebo tri veci v kazdem pokoji...
Test - pracovní list, listnaté stromy a dřeviny.
- omlouvam se - strategie uceni (druhy ukol co jsem napsala) patri sedmakum ne vam :-) takze jen ta slovicka...
- vocabulary - notebook - write, translate (Students Book p.24- the blue frames)
- your learning strategy diaries (pozor- konec mesice, meli byste mit vyzkousene 4 strategie uceni od zacatku roku a zapsane- budete ve skupinach mluvit o tom co se vam darilo, libilo, nedarilo)
Místo Z, bude Př.
Vezměte si učebnice, sešity.
pro ty, kteří se přihlásili do online studia angličtiny (David, Lucka, Adam, Vivi, Jakub):
kurzy uz by mely byt spusteny, tak s chuti do toho!
přihlaste se zde: studovna.onlinejazyky.cz
přihlašovací jméno: email, který jste uvedli
heslo: onlinejazyky (doporučujeme po prvním přihlášení změnit)
v pripade problemu, nejasnosti, otazek mi piste na email: catcha@vn.cz
TEST: Od mladší doby kamenné po příchod Germánů. V učebnici na str. 18-25.
Kontrola sešitů.
DÚ: prac. sešit 70/5
http://www.newsinlevels.com
- udělat si vstupní test (záložky nahoře)
- přečíst NEJMÉNĚ 1 zprávu týdně, poznačit si do sešitu datum a název, vypsat neznámá slovíčka (key words = důležitá pro porozumění textu), přeložit a naučit se je
- být připraven se o zprávu stručně vlastními slovy podělit se svými spolužáky
- Students Book, p. 137/1,2 138/1,2
Vypracujte pracovní list- str. 12,13 (kromě časových os)
Vypracujte pracovní list - cv. 3,4,5,6,8
- 5 minutovka - žádost a odpovědi
- v pondělí si dopíšou ti co některý z testů nepsali, plus případně opravy
The Simpsons family tree:
-fill in the family words into the picture
- vocabulary - write the Czech words (translate)
- bring 3 photos of your family memebers (3 fotky clenu rodiny - klidne i vzdalenejsi jako strejda, babicka ap.)
test - desetinná čísla: porovnávání, zaokrouhlování, sčítání, odčítání, násobení a dělení 10,100,1000
Podělte se o fotografie, na flash disku či stáhnout z fotoaparátu na S/Anglie 2015.
Nakoupit, ať máte z čeho vařit.
- DÚ pro všechny, písemně, vypracovat a donést: vybrat z úterní výstavy dvě vlastnoručně vyzkoušené "věci", popsat krátce jak fungovaly a co jste si asi nejspíš na nich měli vyzkoušet, ověřit či potvrdit (pro "dostudování" poproste strýčka Googla, aby vám s tím pomohl...) :-)
- rozhodně bude nějaká čeština + matematika + ...
- TV dle rozvrhu jako obvykle!
60,- korun
40,- by bylo málo, pokud nemáte průkazku:-)
Návštěva výstavy: Hry a klamy.
Sraz: 7:40, vlakové nádraží.
S sebou: pláštěnka (deštník), svačina, pití, 40,- korun, pokud máte průkazku na vlak, autobus.
Vrátíme se do školy na oběd kolem 13:00.
http://www.magc.cz/program/vystavy/2-patro/hry-a-klamy/
Stále chybí datumy platnosti pasů.
V neděli nezapomeňte na prohlášení o bezinfekčnosti.
M, F, Z, M, D
Kdo nepsal minulý týden test, tak v pátek.
zopakovat pojmy - glóbus, zeměpisná síť,
poledníky a rovnoběžky - jejich počet, délku, co určují...
Přineste si učebnici a sešit do Dějepisu. Přírodopis můžete nechat doma.
Datum platnosti pasu.
DÚ: 46/5
V pondělí doneste 60,- Kč
V úterý 10.00 - 11.00, přednáška organizace Planeta 2000 - Východní Afrika, kolébka civilizace
Test: fotosyntéza, dýchání, houby.
Malý test - minulost a dnes (co se změnilo díky vynálezům), vlastnosti pevných látek a příklady.
DÚ: 40/1,2,3
TEST: Zopakujte si doposud probrané učivo od str. 6 do str. 17.
DÚ: Přečtěte si v učebnici kapitoly na str. 13-17.
V pracovním listu vypracujte celou str. 4 kromě cvičení 3.
32/2 - dokončit
32/3 a),b) - pojmu konvexní a nekonvexní si nevšímejte
Na tělocvik se kluci vybaví na venkovní hřiště (včetně bundy), děvčata do tělocvičny.
Informace o výskytu vší u dětí.
I na naší škole se vyskytly vši, proto prosíme, věnujte pozornost následujícím informacím:
na člověku parazituje nejčastěji veš vlasová, živí se krví, typickým příznakem je svědění
samičky kladou vajíčka (hnidy), ze kterých se po dvou až šesti týdnech vylíhnou larvy a z nich posléze dospělé vši
Postup:
prohlédněte dítěti hlavu, nejlépe vyčesejte vlasy nad rozloženým papírem či nad umyvadlem
vši a zejména jejich vajíčka (hnidy) jsou více vidět, když jsou vlasy mokré, umyté šampónem i kondicionérem
v lékárně a drogériích jsou k dostání přípravky – např. Diffusil H FORTE; vhodné je po nanesení udělat zábal s igelitovým sáčkem a ručníkem na dvě hodiny, pak vlasy důkladně vymýt
na internetu jsou doporučovány zábaly po nanesení Alpy či zředěného octa, levandulový olej či zředěný teatree olejíček, dále použití šamponu Orthosan pro zvířata, protože některé přípravky již nezabírají
pro úspěšnost léčby je třeba vše za 6 - 12 dní zopakovat, aby se zlikvidovaly přežívající hnidy a z nich vylíhlé larvy
dále je třeba ošetřit desinfekčními přípravky hřebeny a kartáče, čepice, přilby, kapuce, ložní prádlo a polštáře na gaučích vyprat a vyžehlit.
Děkujeme za spolupráci a případně oceníme vaše zkušenosti.
- pracovni list str.70
Napíšeme si vstupní test. Témata:
1) slova příbuzná – tvoření
2) stavba slova – rozbor (předpona, kořen, přípona, koncovka)
3) pravopis – i/y, -ě-/-je-/-ně-, s/z (předložky)
4) přísudek a podmět – vyhledání ve větě
5) mluvnické kategorie podstatných jmen, přídavných jmen a sloves
6) slovní druhy – určování
7) tvoření přídavných jmen z jmen podstatných – psaní –n-/-nn- (např. okno – okenní,…)
8) tvoření vět s odlišným významem s dvojicemi slov typu být / bít
!!! nezapomeňte na vstupní test - v rámci opakování navrhuji propočítat příklady na str. 35-36, cvičení 1 až 11.
DÚ:
- bezpodmínečně znát vzorce pro obvod a obsah čtverce a obdélníku
- 19/11
vstupní test z učiva 5. ročníku
test - Vesmír, Sluneční soustava
Ve čtvrtek od 15.00 do 15.30 se koná úvodní schůzka učitelů 2.stupně s rodiči. (Obsahem je seznámení se s jednotlivými učiteli a s jejich nároky na žáky v jednotlivých předmětech, info o fungování 2.stupně, +prostor pro dotazy rodičů…)
Opozdilci dodat údaje - číslo pasu či OP, telefon.
- procvičuj zapisování a porozumění cen
http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/fun-games/money-maze
http://learnenglishkids.britishcouncil.org/en/fun-games/how-much
DÚ: přečtěte si v učebnici str. 10, 11, 12.
Dú - nosit vzorky kapalin (mimo alkohol a moč...).
Ve středu malý test - 5 příkladů z minulosti a ze součastnosti, 5 témat, kterými se zabývá fyzika.
Místo fyziky dějepis!
DÚ - Doplňte pracovní list str. 3
Zítra bude TV venku.
PS
- k názvům zemí v sešitě připiš národnosti, použij nejlépe online slovník, kde si můžeš poslechnout i výslovnost
- národnosti následně rozděl do čtyřek sloupců podle koncovek (-an, -ian, -ish, other/ostatní)
-bring your old notebooks (last year notebooks)
- copy the table from your Students book p16 into your notebooks and fill in names of countries and nationalities
Dokončete cvičení v pracovním sešitě: 6/1,2,5; 7/6,9,10,11.
- bring your old Vocabulary notebook to school
Výšlap: Valašská Bystřice – Díly – Rožnov pod Radhoštěm.
Sraz: 8.00, autobusové nádraží.
Odjezd: 8.15.
Jízdné (dospělý): 20,- Kč.
S sebou: vhodné oblečení a obutí, svačinu a pití, drobné na občerstvení.
Předpokládaný návrat: poledne.
sešity - 6. třída:
úkolníček – 1 kus
ČJ: (444) velký linkovaný 40 listů - 2 kusy
(524) střední linkovaný 20 listů – 3 kusy
AJ: (424) velký linkovaný 40 listů - 1 kus
MA: (440) velký nelinkovaný 40 listů - 1 kus
(540) střední nelinkovaný 20 listů – 1 kus
PŘ: (444) velký linkovaný 40 listů - 1 kus
DĚ: (424) velký linkovaný 40 listů - 1 kus
ZE:(540) střední nelinkovaný 40 listů – 1 kus
FY: (424) velký linkovaný 20 listů - 1 kus
OV:(524) střední linkovaný 20 listů – 1 kus
VZ:(524) střední linkovaný 20 listů – 1 kus
INF: (520) střední nelinkovaný 20 listů – 1 kus
Pomůcky: pravítko, trojúhelník s ryskou, kružítko (kovové), úhloměr, lepidlo Kores, tužky, propiska či pero (modré)
Dopoledne strávíme v přírodě, zvolte vhodné oblečení a obutí.
Závěrečná pedagogická rada.
Projekt antišikana
Poslední hodiny fyziky budou podle starého rozvrhu - v úterý a pátek. Doplňte si své sešity, kdo chyběl či neměl pomůcky)!
DÚ - Přečtěte si kapitolu "Každodenní život Římanů! na str. 114-118.
čtvrtletní práce - připomínám
4. hodinu místo zeměpisu - dějepis spojený s 5. hodinou
1. hodinu!
přinést podklady k referátům do Ov do zítřejší informatiky
- a short test - Vocabulary Unit 17 and 18, věty v přítomném čase (I get up at six, he doesn't get up at six), frequency adverbs (always, often, sometimes,...) ve větách, časové předložky (at night, in the morning,..) - procvičování můžete najít v aktivity book na str. 42-45 a 76-77
Připomínám změnu v rozvrhu, místo Přírodopisu bude Dějepis.
DÚ - přečtěte si kapitolu o Řeckém umění ( str. 82-85) a doplňte si podle ní zápis.
Test- státověda - vznik ČR, moc zákonodárná, výkonná a soudní
Test- rozvod a jeho právní aspekty, střídavá péče, výživné...
- umět, co je střední příčka, výška, těžnice, jaké jsou trojúhelníky, kde mají umístěné strany...
- 247/4 převody jednotek
- připomínám 11.6. čtvrtletka (její obsah najdete o něco níže)
Vezměte si foťáky, vyrazíme fotit ven :)
VIKTOR A THOMAS se podívají na oba díly a doplní pracovní list.
http://www.ceskatelevize.cz/porady/10214729714-kapitolky-o-haveti/209572230550002-motyl/video/
http://www.ceskatelevize.cz/porady/10214729714-kapitolky-o-haveti/209572230550001-louka/video/
Vítek Novák, Vítek Mareš se podívají, pokud by uznali za vhodné:-).
Dú - Přečtěte si v učebnici kapitolu "Každodenní život Řeků", v učebnici na str.78-80.
Vzít si, kdo může, fotoaparát.
závěrečná písemka
- trojúhelníky, vše o nich, konstrukce
- objem a povrch krychle a kvádru
- převody jednotek
3. hodinu bude fyzika propojená s angličtinou, vhodný sešit do fyziky
Test - Období rozkvětu antického Řecka, v učebnici na str. 68-74.
http://decko.ceskatelevize.cz/lovci-zahad
Díl: Byly by ryby?
Ptačí poznávačku dáme z druhů, které máte uvedeny v sešitě, v učebnici je toho příliš mnoho... .
Za pěkného počasí bude TV venku.
Activity Book p42/1,2,3
Test - síla, čas, hustota (čím měříme, jak. jednotky, příklady ze života...).
zopakovat vše o troúhelnících - druhy, co to je tr., dělení podle stran a úhlů...
14.5.
Poznávačka ryby, obojživelníci a plazi ekosystému rybník.
18.5.
Poznávačka vodní ptáci, savci.
21.5.
Potravní řetězce a pyramidy.
Odznak všestrannosti – 11. 5. 2015
okr. kolo ve Valašském Meziříčí
vybraní žáci 6. -9. ročník
Sraz: v pondělí 11. 5. v 6.50 na aut. nádraží, zastávka č. 5 – směr Valašské Meziříčí (v případě, že autobus nestihnete, mohou vás rodiče zavést přímo na atletický stadión ve Valašském Meziříčí, ale pošlete mi SMS, ať vás zaregistrujeme)
Návrat: kolem 14.00
S sebou: sportovní oblečení i do nepohody, svačiny, dostatek vody,… (oběd ve škole odhlásit)
Doprovod: Ivana Procházková
ivana.prochazkova@sedmikraska.cz
Informace k soutěži: http://ceskosportuje.cz/data/ol2014/ovov/pravidla-disciplin.pdf
http://ceskosportuje.cz/
Pro velký úspěch 15 vazeb...
test - objem a povrch těles, převody všech jednotek
- test Module 7,
- dokonci review pro Modul 7 kdo nestihl v hodine
- jestli potrebujes vice procvicovat, mrkni do aktivity book - learning diary pro Modul 7 (str 64 to byla??) - dobrovolne
DÚ- doplňte si zápis "Řecko-perské války" podle učebnice.
Opakování hydrosféry - celé
Změna rozvrhu celý měsíc: v úterý 4. hodinu Aj místo Fy, ve čtvrtek 1. hodinu fyzika místo Aj.
ještě k domácímu úkolu - opravit minulý DÚ - chyby, které jste měli
DÚ - 209/7 + trénovat jednotky
- Vít N. a Jarda si mají přepočítat znovu test a donést vrátit písemkový sešit
- Ema - už dala sešit do šuplíku?
DÚ 205/11 - převody
© Sedmikráska [ skola@sedmikraska.cz, (+420) 57 57 53 923 ]