...každý člověk není jen on sám, je také jedinečným, zcela zvláštním, ve všech případech důležitým a podivuhodným bodem, v němž se kříží jevy světa, jen jedinkrát takto a už nikdy znovu. Proto je příběh každého člověka důležitý, věčný, božský a proto je každý člověk, dokud nějak žije a plní vůli přírody, úžasný a hodný veškeré pozornosti. (Demian, Hermann Hesse)
Integrace znevýhodněných dětí je postavena na partnerském soužití dětí znevýhodněných zdravotně, sociálně či výukově spolu s dětmi, jež podobné problémy nemají. Nevzniká však oddělený kolektiv "problémových" dětí, znevýhodněné děti chodí do třídy spolu s ostatními žáky a jsou jejich rovnocennými partnery. Integrované děti získávají uznání za svůj přínos k jakékoliv lidské činnosti právě pro svou odlišnost (nehledě k tomu, že samy děti mezi sebou děti nacházejí častěji více společného než odlišného). Je možné integrovat jen žáky s takovým znevýhodněním, pro které můžeme zajistit odpovídající péči (některé druhy znevýhodnění, jež vyžadují práci asistenta pedagoga, popřípadě využití zvláštních prostor a pomůcek, nejsme dosud schopni z finančních a organizačních důvodů uskutečňovat). Také počet integrovaných žáků musí být zvládnutelný (nemělo by být narušeno vzdělávání dětí neznevýhodněných).
© Sedmikráska [ skola@sedmikraska.cz, (+420) 57 57 53 923 ]