Na přelomu května a června jsme v první a druhé třídě žili zvířaty.
Napřed jsme vyjeli do olomoucké ZOO na Svatém kopečku studovat živé živočichy,
v následujících dnech jsme své poznatky třídili a zpracovávali do nástěnného
přehledu. Hodně se líbilo promítání přírodovědného dokumentu a tělocvik
se zvířecí tematikou.
>>>
Fotogalerie
Ve středu 25. dubna jsme se nedrželi platného rozvrhu hodin, ale celé
dopoledne jsme se učili jen a jen o psech (a jejich divokých příbuzných
– o vlcích a liškách).
Po zaznění psí hymny (slova hymny jsou "haf raf vrrrr haúúú haf haf…")
děti představily svého pejska (nebo pejska vystřiženého z časopisu) a
povídali jsme si o tom, jak různorodí můžou psi být, i o tom, co mají
všichni psi společného. Předvedli jsme si (některé děti hrály psy a jiné
jejich páníčky), jak musí chovatel psa o svého svěřence pečovat. Došlo
i na písničky o psech.
V druhé části vyučování se děti ve skupinách střídaly na těchto stanovištích:
To vše samozřejmě na úrovni žáků 1. a 2. třídy. Nakonec jsme zhodnotili
celé dopoledne a vyučování zakončili psí hymnou.
>>>
Několik fotografií
"Prvního plaveckého výcviku jsem se nezúčastnila kvůli ekzému. Dívala
jsem se, jak děcka plavou, šlo jim to. Byli rozděleni do skupin podle
toho, jak plavou. V první byli nejšikovnější, druhá se nekonala, ve třetí
byli ti, co to trochu umí a ve čtvrté ti, co neumí ani žábu. Jak se tak
plave, voda stříká do všech stran. Tak říkám: Tady se nikdo neudrží na
suchu! Tak jsem se naštvala a sedla jsem si na zem a pak na lavičku. Potom
měly děcka volné plavání. Holky šly dřív z bazénu, protože si dlouho suší
vlasy. Pak se převlečeme a jedeme společně autobusem zpátky na oběd do
školy. I když jsem neplavala, tak to bylo super.
Rady: Moniko, vybublej pod vodou, bude se ti líp dýchat a nebudeš tak
zadýchaná. Eliška plave s prsty od sebe, tím se brzdí."
(Aňa Sobotková)
"Já, Kryštof a Radim jsme byli jedni z více lidí ve čtvrtém družstvu.
Skoro jsem se utopil, protože jsem zapomněl, jak se plave. Kryštofovi
to moc nešlo a mě také ne. Radima museli vytahovat. Na konci hodiny jsme
měli volné plavání, vzal jsem si plavací desku a ve vodě jsem si vzpomněl,
jak se plave.
Takže plavání dobře dopadlo."
(Matouš Mynář)
Úterní dopoledne 12. září zasvětili žáci 1. – 3. třídy dopravní
výchově a hrám na hřišti.
Děti byly rozděleny do šesti skupin. Každá ze skupinek se věnovala kreslení
dopravních značek (křídami na asfalt), hrám s dopravní tematikou a jízdě
zručnosti na kole či koloběžce. Úspěšní jezdci obdrželi diplomek.
>>>
Fotogalerie